mandag 7. mai 2012

Ingenting er perfekt...

Som titelen her sier så er ingenting perfekt... Og slik at dere som ikke orker lese alt skal få slippe unna så kan jeg fortelle dere nå: dette er enda en rant...


Når jeg sier at ingen er perfekt så teller jeg også såklart megselv i den haugen... Jeg er heller ikke perfekt, men det er ikke meg vi skal snakke om nå, men jeg skal igjen gå tilbake til mobilen min (som jeg nå blogger fra) samt denne nye bloggen og den gamle bloggen...


Jeg skaffet meg som sagt ny blogg av flere grunner og jeg skal nå skaffe meg ny mobil av flere grunner. Nå sitter jeg egentlig og håper på at disse to grunnene kan klaffe sammen, for ellers vet jeg ikke hva jeg gjør...


Blogging for meg er viktig, selv om jeg har vært veldig lite aktiv før jeg nå bytta. Men i det siste så har 99% av all min blogging foregått via mobilen fordi det er den jeg tar bilder med og fordi det så var ganske klønete og overføre disse bildene da. Blogg.no hadde en fantastisk fin app for å blogge som hadde to negative sider, til tross for at resten av blogg.no suger. Disse to sidene var da at man ikke kunne lagre innleggene som man skrev, til min fortvilelse... Hvor mange ganger trykket vel ikke jeg en gang for mye på en knapp og hele innlegget ble borte? I tillegg så kunne man desverre ikke svare på lommentarer... Men ellers var den perfekt! Man kunne enkelt skrive innlegg, ha tekst der man ville og bilder der man ville!

Blogspot på den andre siden har to apper, jeg har prøvd begge...og begge suger... Ingen av dem klarer å legge inn bilder ordentlig. Den ene legger opp bilder i random rekkefølge nederst etter innlegget i elendig kvalitet samt alltid på siden... Den andre legger bildene FØRST i innlegget... Når man er avhengi av å blogge bra bilder i riktig rekkefølge med tekst imellom så går det ikke bra!

Jeg prøvde også å blogge fra selve blogspot.com på mobilen, men der fikk jeg ikke til å skrive, og når jeg skulle legge inn bilde så ble det trykket på "koblinger" uansett hvor jeg trykket i menyen... Nå er det jo da en stor sjanse for at det bare er min mobil som er så langt bak mål rævva at ingenting vil funke, men aldri før har jeg savnet blogg.no så mye!


Men med det nye beistet nå så håper jeg på en enklere overføringsmetode iværtfall. Kay har rost HTC's data oppkobling og overføring opp i skyene så da håper jeg iværtfall at minnekortet ikke sitter BAK batteriet som på denne, for i såfall er jeg like langt xD


Men nå er det bare snakk om timer før jeg skal til datakjeden.no og sjekke den ut og høre litt rundt den, og når den er i hus så kan jeg banne og klage litt mer for dere her inne! Haha, neida, jeg skal prøve å slutte med klagingen min etterhvert nå. Tekniske ting irriterer meg bare så grenseløst iblant. Det er bare så ekstremt irriterende at dette ikke funker som det skal når Google eier både Blogspot og Android og så skal de to tingene ikke fungere sammen. Det er som to søsken som aldri kommer overens! Men sånn vanlig tekstbasserte innlegg, dog med endel skrivefeil pga idiotisk touch tastatur så funker det jo. Og der igjen: umulig å finne mobil med godt kamera som samtidig har Qwert-tastatur som man skyver ut...


Livet er ikke lett dere!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar