mandag 7. mai 2012

Kjøkkenkluter

EDIT: 24.04.2013: For en eller annen idiotisk grunn får jeg konstant spam kommentarer på diverse innlegg, dette er en av dem, så derfor stenger jeg for kommentarer på dette innlegget... Beklager.

 ...eller hva jeg nå enn skal kalle det...

For en stund siden så kjøpte jeg endel garn fra garnstudio.no og derriblant så kjøpte jeg meg noen nøster med Drops <3 You som da var noe nytt, limited greier som jeg måtte prøve ut. Dette garnet består av 50% bomull og 50% micro polyester.
Jeg har lenge tenkt på å strikke slike kjøkkenkluter etter at jeg begynte å følge med flere og flere hobby/strikkeblogger. Det virker som om ALLE strikker disse, og de er vist MYE bedre enn vanlige kjøkkenkluter, for ikke å snakke om billigere! Så etter at jeg skaffet meg to nøster av grønt og rødt så fant jeg ut av hva jeg kunne lage av Drops <3 You garnet, nemlig kjøkkenkluter.

Jeg satt lenge og lurte på hvordan jeg skulle strikke disse klutene, uten at jeg faktisk søkte opp noe oppskrift på dem. Så jeg endte opp med å legge opp 66 masker på pinne 3,5 og strikket opp ett nøste til en klut i perlestrikk. DET var noe av det kjedeligste jeg har gjort...og det sier litt! Jeg har tross alt strikket dette giga Super Mario teppet på 2 måneder uten å bli lei av annet enn blåfargen!

Drops <3 You som garn er ganske godt å strikke med, resultatet blir også ganske så "rent" så man kan lett se om man har gjort feil eller strikket ujevnt. Klutene ble ca. 30x24cm så de er ganske så passende i størrelsen etter min mening, og som sagt: 1 nøste på 1 klut. Et nøste koster også bare 6,- så det er nok de billigste kjøkkenklutene jeg har vært borte i!

Jeg har ikke fått prøvd dem enda desverre, men de ligger og venter, og jeg har jo to nøster til så jeg skal nok få laget flere...men da kanskje i et annet mønster... Noen som har noen tips om hvilke mønster som egner seg best for kjøkkenkluter?

Ingen kommentarer: