tirsdag 12. juni 2012

Livet er urettferdig...

Hvorfor skal ting være så jævlig urettferdig bestandig? Det følest ut som om hele verden går imot meg bestandig! Jeg vet at det finnes folk der ute som har det værre enn meg, men nå syns jeg at ting snart kan begynne å bli bedre på mine kanter også...


Som dere vet så er jeg gullsmed...og som derr vet så har jeg nå bare en midlertidig jobb... Og jeg har aldri hatt så veldig mye flaks at det gjør noe...


Da jeg gikk VG2 i Valle så skulle jeg søke lærlingeplass... Jeg sendte mange søknader, jeg ringte til mange verksteder, men ingen hadde noe positivt å gi meg...

Jeg fikk en liten praktikantplass på Stjørdalen, men det gjorde alle de andre i mitt kull fra Trøndelag også, så det var bare et spørsmål om ja og nei...


VG3 for meg begynte neste år igjen og jeg søkte fortsatt litt etter lærlingeplass, fortsatt uten hell...


Da jeg stod ferdig utdannet med bestått svenneprøve så hadde jeg allerede begynt å sjekke etter jobber... Jeg ringte og sendte søknader...fortsatt uten hell... Jeg holdt på å gi opp da jeg fikk tilbudet om et jobbintervju for vikarstilling hos Esaias Solberg...rett og slett fordi jeg kjente hun som hadde takket nei til jobben... Og her har jeg vært siden...kun mildlertidig stilling med luselønn...


Og nå, etter 9 måneder er jeg på'n igjen med jobbsøking... Ig jeg har ringt, hørt rundt og lett... Til og med mine kollegaer har lett for meg...uten hell... Så kommer det for en dag...en annonse om ledig stilling hos ett verksted i Tønsberg... Keg ringte på dagen, de var positive, jeg sendte min søknad... Ventet en uke... To uker... Og tre uker... Ringte... Ja, de jobbet med saken, jeg skulle få svar innen mandag denne uken... Mandag kom... Ingen svar...før jeg kom hjem og klokka nærmet seg halv 10...

"Stillingen har blitt fylt, men vi sparer din CV om vi skulle trenge å se oss om senere"


Bullshit... Og dette kom på e-post... Jævlig feigt og copy paste svar, fylt med falske forhåpninger...


Jeg føler nå at jeg har gitt opp og at min karriere som gullsmed er over... Jeg har søkt til så mange, jeg har lett så lenge...men ingenting skjer... 2012 har vært det værste året mitt rett etter 2005-06. Dette året har vært fult av dritt fra A til Å og det slutter aldri... Mine krefter er iværtfall brukt opp...


Published with Blogger-droid v2.0.4

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar