onsdag 20. juni 2012

Mere Desucon forberedelser! Jeg blir gal!

GAL GAL GAL!

Neida, det er ikke så ille, men jeg begynner å bli ganske lei... For som i fjor og forfjor så slet jeg meg halvt ihjel før Desucon for å rekke å få ferdig alt, og såklart så må jeg gjøre det meste på tampen. Og først nå kan jeg gi megselv litt pustepause og faktisk få blogget litt! Jeg hadde tenkt å blogge flere ganger i går men jeg hadde så absolutt ikke tid! Min gode venninne Alexa (love you darling) ville så absolutt se alt stæsjet som jeg kjøpte i går som jeg skal pynte opp artstanden min med, noe jeg ikke rakk (I'm so sorry) fordi jeg hadde mange hastesaker å få gjort ferdig istedet, og akkurat nå så ofrer jeg det å ta bilder av den flotte solnedgangen vi har for å kunne blogge dette...noe som også har noe med det at mobilen min for øyeblikket er ankret til datan så jeg får ikke flytta den bort til vinduet...hysj...

Men ja, Bård skulle inn til byen for andre ting i går så da tok vi litt Desucon shopping i samme slengen. Dumme meg klarer jo ikke å holde på alt det jeg brukte til utstillingen året før så jeg må skaffe og planlegge nytt hvert år... Men i år tenker jeg å dra den enda litt lengre ut! Siden jeg skal ha en awesome artstand så må jeg jo være litt awesome! Det har også litt med det at jeg har alt for stor plass å boltre meg på så jeg må utnytte det med pynt...

Siden Bård måtte innom Ålens for å finne seg en type duk eller stoff til sin artstand (jeg har stjelt begge dukene til min artstand i år siden de er så store i år) så stakk vi innom Nille på vei dit og jeg fikk rasket med meg småpynt!


Dette er da altså EKSTREMT fake "diamanter" som jeg egentlig skjemmes over...noe så inni granskauen JÆÆÆÆÆÆVLIG også... Samt noen "baller" av tvinnet...tre og ståltråd? Som da såklart er spraylakkert i sølv og grått, og tilslutt en en stor boks glass "steiner" i diverse gråtoner og blanke.

I tillegg så fikk jeg kjøpt meg en arkivmappe. Jeg har faktisk tenkt en god stund og prøvd å komme på en smart måte å sortere alle smykkene slik at de blir enklere å lete opp for å gi til kundene så man slipper å rote og lete rundt i hundre tusen plastposer eller bokser i en bag av noe slag for å finne det man trenger. Snakker her av ærfaring... Så, forrige uke så slo det meg! ARKIVMAPPE! En slik en med mange lommer i! Det måtte jo være perfekt! Så da fant jeg EN på Nille, desverre i rosa, og jeg kan nå takke den for at jeg har klart å sparke den rundt og fått kutt mellom tærne... Men jeg ser allerede nå at dette kommer til å bli MYE lettere og mer oversiktelig enn før (ikke sant Muffin?)!


Fantastisk <3

I tillegg så måtte jeg jo kjøpe en ny dunge garn...såklart Babysoft...fordi, sjalet irriterer meg og jeg vurderer sterkt å rekke det opp igjen (jeg MÅ hate megselv...) for så å strikke ett nytt med en ny oppskrift... Men også for at jeg da kan strikke andre ting som kanskje er litt mer nyttig med dette fantastiske deilige garnet!

Etter Nille dro vi til Ålens som ligger på hjørnet vendt mot Oslo Kongressenter hvor Desucon holdes hvert år. Jeg spradet rundt og tittet på alt mens Bård diltet tålmodig etter, fordi duken hans fikk vente til slutt! Haha, jeg er ondskapsfull!

Noe av det første jeg fant var noe ikke Desucon relatert, men jeg tar det med allikavel... For en god stund siden nå så var vi på Grünerløkka for å hente støpen til Hyrule Crestene og da stakk vi jo innom en butikk og fikk kjøpt en deilig olje som er fantastisk i salater. Denne kjøpte jeg nå en flaske til, og jeg vurderer sterkt å kjøpe flere av dem for det er ekstremt pyntelig på bordet.

 Men forrutenom denne så fikk jeg kjøpt meg fantastiske lysestaker...eller hva pokker jeg skal kalle det...for en veldig billig penge og ett smykketre i svart (moren min har ett helt likt ett, jeg har selv ett i sølv fra før men det passer så dårlig når jeg skal stille ut smykker i sølv...).



Og Bård fikk jo såklart kjøpt duken sin. Den var svart så det var ikke så veldig mye spessielt...

Kan også slenge med at jeg var på shopping på mandag på Indiska og kjøpte meg en GIGANTISK kopp samt to typer te (som er kjempegode) og en ny fancy tesil.
Grunnen for at jeg nevner dette er fordi at jeg har kost meg med dette i hele kveld mens jeg har har jobbet med smykker til Desucon både her i stuen og på verkstedet!

På stuen så har jeg limt og penslet ferdig alle de 20 Mario soppene! De ligger nå til tørk siden jeg har sånn segle epoxy lim her hjemme, og de skal ligge der i ca. 24 timer... Dumme meg for jeg la dem oppe på fargeblyantene mine!

Og siden soppene ligger der så har ikke jeg fått farget noe på de to siste tegningene som jeg håper på å få til prints på til Desucon! Jeg må bare gjøre dem ferdige, og til nå har jeg kun fått lagt grunnfargene med markers! Ikke at jeg har hatt tid til å farge siden dette er mer kosearbeid enn resten...but still...
Dette er da Midna fra Twilight Princess og Mew og Mewtwo. Jeg ønsker å få ferdig begge to slik at jeg kan lage prints på dem, men akkurat disse har ikke tidsfrist før sengetid på fredag, uansett helst før så jeg eventuelt rekker å kjøpe mer blekk om skriveren skulle finne på å gå tom igjen...

Og det siste da innen smykkene er Hello Kitty anheng. Ganske enkle og i samme stil som to andre typer jeg har med meg, men disse er litt større og også litt tykkere plate så de blir hakket dyrere...som også har litt med å gjøre at det faktisk er Hello Kitty. Om noe kommer til å selge på lik linje eller bedre enn Dødstalismanene så er det nok disse kattepusene! Jeg er selv ikke noe fan, men det er skummelt hvor mange i alderen 0-100 som ELSKER denne fordømte katta... She was better in the 80's...

Helt til slutt så kan jeg meddele at jeg har funnet frem en pose med tigerøye steiner som jeg har hatt liggende. Dette er steiner som enda er i grovform med trommelslipt med kun ett hull, så det mest perfekte hadde vært å bare lime inn en stift, bøye til ett øsken og henge det på en snor og selge for en hundrings eller to... Det er ganske store steiner og jeg fikk denne posen i fjor uten at jeg har noe annet særlig behov for dem senere, så why not? Tenkte først at jeg kunne bruke dem i disse armbåndene mine, men de hadde jo bare ett hull...og det gikk ikke igjennom hele steinen så jeg slo det bare ifra meg...

Men nå skal jeg slutte bloggingen før Bård dreper meg... Vi har ikke akkurat klart å komme oss tidlig til sengs de siste par ukene fordi jeg har jobbet rævva av meg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar