torsdag 5. juli 2012

Moren min og tante på Oslotur!

På tirsdag (samme dag som Bård og jeg hadde 2 års-jubileum, kommer til det i et senere innlegg) så kom moren min og tanten min til Oslo for å besøke tante Eva og samtidig besøke meg! Kjempehyggelig siden jeg ikke hadde sett moren min siden påsken og tante har jeg ikke sett siden jul tar jeg ikke feil.

De kom med nattoget så jeg måtte inn til Oslo for å møte dem i 7 tida, noe som betydde at jeg måtte stå opp halv 6 for å kunne våkne ordentlig, spise frokost og andre småting før jeg dro inn til byen.

Lenge måtte jeg ikke vente på dem. Vi hadde avtalt å møtes ved den store tavlen inne på Oslo S (som de nå holder på å pusse opp/sette opp ny eller WTF), så jeg satte meg ned for å vente isteden for å stå ved den. Jeg hadde akkurat fått opp DS'en og slått på Animal Crossing (har begynt å spille det igjen nå) da jeg så dem komme gående, så jeg måtte bare legge alt ned igjen!

De ville ha frokost så vi dro til Opera-hotellet, også kjent som Thon for at de skulle få spise før vi dro rundt i sentrum. Jeg viste dem hvor jeg jobbet før ferien samt at de ville se litt rundt i sentrum for å peile ut butikker de ville handle i senere på dagen. Etter dette så hadde vi fortsatt god tid så vi gikk bort til Operaen. Selv om jeg bor i Oslo så hadde jeg aldri før vært på Operataket så dette måtte jeg fotografere!

Bønda i byen!








Yeah... Vi dro så ut til tante Eva. Hun er mamma og tantes filletante tar jeg ikke feil? Gammelfilletante for meg da...og gammel er hun også! Hele 96 år men fortsatt klar i toppen og ganske så oppegående til tross for at hun sitter i rullestol! Jeg har ikke sett tante Eva siden jeg var liten så det var jo virkelig koselig å få møte henne igjen.
Hun fikk besøk av hjemmepleiere rett etter at vi kom som skulle dusje henne så vi tre gikk og satte oss på verandaen på fellesstuen enn så lenge. Etter det så hadde tante Eva fått bestilt snitter som vi koste oss med og vi gikk rundt i sansehagen der hun bodde.

Etter besøket hos tante Eva så skulle vi rundt i sentrum igjen og sose der en stund så gamlingene mine kunne få shoppe litt, ikke at det ble så mye shopping egentlig. Tante kjøpte to store kopper fra Indiska til meg, samt en pose te som jeg har blitt veldig glad i. Har desverre ikke bilder av det nå, men kommer nok senere.
Mamma kjøpte en ny termokopp til meg som jeg har siklet etter en stund (haha Bale! I GOT IT!) og jeg kjøpte meg selv en type drikkeflaske. Har ikke bilde av disse heller, men det kommer nok sikkert senere.

Etter en smoothie så var det på tide å dra seg hjemover til der jeg bor. Bård hadde laget middag så vi var alle mette og fornøyde utpå kvelden før de dro.
Alt i alt, en kjempekoselig dag og nå kan jeg egentlig ikke vente med å dra hjem til Oppdal igjen!
Og ja, hei tante og hei mamma, jeg vet dere følger med på bloggen min nå! Jeg klarte å holde den sjult i ca. 3 år :P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar