lørdag 14. juli 2012

Ny iPod (igjen) og asiatisk bambus garn?

I slutten av februar kjøpte jeg meg en ny iPod siden min forrige som da nesten var 3 år gammel gikk til helvette i slutten av 2011 grunnet harddiskfeil, som kom helt ut av det blå... Såklart var jeg lei meg for denne hadde jo evig stor lagringsplass! Jeg har jo MANGE lydbøker og podcaster som jeg gjerne vil ha med meg samtidig og i tillegg en haug med sanger.
Så jeg kjøpte meg en ny en som sagt, samme som den gamle... Den varte i knapt 3 måneder før den gikk til helvette... Jeg satt på bussen på vei til jobb, hadde akkurat  plutselig stoppet iPoden helt og den kom med de samme lydene som den gamle gjorde da den fikk harddiskfeil... Pokker heller... Så jeg sendte den inn til InfoCare som det stod på nettsiden til it24 (altså der jeg kjøpte iPoden) at jeg skulle gjøre om noen av deres solgte Apple produkter gikk til helvette. So I did...and I got it back en uke eller to etterpå... Det var da en helt ny iPod og jeg satte igang å bruke den med det samme...
2-3 uker senere, på bussen på vei til jobb døde den...av samme problemet...harddiskfeil... Faen heller...
Så jeg gav opp... Helvette heller om jeg skulle sende den inn til InfoCare IGJEN for å måtte betale 300,- i porto frem og tilbake igjen...

Så det tok en uke...to og kanskje tre før jeg nevnte problemet for min kompis Kay som en gang har jobbet for Humac her i byen. Han sa at jeg bare kunne levere den inn hos dem så slapp jeg den pokkers portoen. Jeg gjorde så og på mandag denne uken og jenta bak kassen virket oppriktig forvirret over at noe slikt kunne skje flere ganger på rad uten at iPoden hadde noen form for synlige skader. Hun var også ekstremt forståelig ovenfor mitt problem og tok imot iPoden min og sendte den inn til rep. På fredag var den tilbake og jeg dro inn til byen for å hente den. Jeg har enda ikke startet den eller lagt noe inn på den for jeg orker bare ikke... Den ligger enda i plastikken!

Så jeg har begynt med noe annet som jeg har tenkt på å gjøre lenge nå... Nemlig lage ett lite etui/deksel til iPoden!

Jeg bruker noe asiatisk garn jeg kjøpte over eBay for noen få dollars for en stund siden... Det er en blanding av 70% bambus og 30% bomull! Ett ganske så tynt garn, så jeg må bruke det dobbelt for at jeg i det heletatt kan bruke noen av mine heklenåler.

Men hva er nå dette? Dette garnet kommer ikke fra asia?

Well... I have no freakin' idea... Men det er utrolig godt og mykt og ganske godt å hekle med! Har to hele nøster på 50g så vi får se hva annet jeg kommer til å bruke dette til forrutenom iPod deksel...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar