mandag 20. august 2012

1 årsdag og strikket kjole!

I mars/april en gang så strikket jeg en kjole til min yngste nieses bursdag som nå var i går. Litt tidlig tenker dere kanskje, men det er greit å ha alt ferdig i god tid! Tok meg ikke så veldig lang tid heller, men nå var det første gangen jeg hadde strikket denne kjolen, eller kjole overhode til noe større enn Barbiedukker som ikke bestod av andre ting enn å strikke en firkant og sy den rundt dukken... Yeah, så flink var jeg rundt 8-10 års alderen.

Så ja, i går dro vi (altså mine foreldre og meg) til Skogn hvor min eldste bror bor med dama og 2 1/2 unger, eldste datteren bor vel i all hovedsak hos moren.

Jeg hadde jo da som tidligere blogget strikket sokker og luer til alle tre niesene mine, bare fordi jeg kan og fordi foreldrene vil ha strikkaklær til dem. Jeg hadde uansett BabySoft garn til overs som måtte brukes, har enda igjen en haug.
Kan meddele at alt passet!

Kjolen derimot var jeg litt usikker på. Det er "Kjole til Lillesøster" i størrelse 2 år fra Tora Frøseth Design, men jeg strikket i BabySoft og alt jeg hadde å gå på var ca. mål på pinnene og båndet på garnnøstene...

Jeg ville ikke strikke den helt rosa for jeg er ikke fan av at små jenter skal gå i 100% rosa, greit at de er små prinsesser, men alle prinsesser er ikke rosa. Jeg valgte heller å strikke kjolen i lilla med rosa og blå striper. Noe som ble en fantastisk fargesammensettning.

Kjolen ble veldig godt mottatt og niesen min fikk den på seg ganske fort.

En ordentlig søt pappajente!

1 kommentar: