torsdag 23. august 2012

Flettehansker av restegarn!

Restegarn, restegarn, restegarn... Det kan være ett mareritt eller en haug med muligheter! Jeg velger å se på restegarn som ett hav av muligheter, jeg må bare kunne bestemme meg! Hjemme på Oppdal finnes det ikke noe annet enn restegarn... Mange små baller eller nesten tomme nøster med garn i alle mulige slags kvaliteter, farger og tykkelser. Jeg har derfor gått løs på dette lageret med muligheter og sortert etter farger hva som kunne brukes, og etter ett kjapt søk på garnstudio.no etter ca. garnkvalitet så fant jeg en oppskrift som virkelig fikk meg til å hungre etter strikkepinnene.

Jeg har aldri strikket hansker før, jeg har strikket votter, ja, men aldri hansker. Så dette ville også bli en liten utfordring, for ikke var det bare hansker, men hansker med FLETTER!
Flotte var de! Helt nydelige!
Jeg satte straks igang med alt restegarn jeg fant i blånyanser og det tok meg ca. 4 dager med ganske avslappet strikking.


Jeg har brukt 5 forskjellige farger i disse hanskene, men ikke alle kommer frem, alt virker å forrandre seg totalt avhengi av lys, jeg har aldri sett SÅ store forskjeller før.



 Det som irriterer meg mest med disse vottene er at vrangborden er for langt opp... Jeg skulle ha stoppet mye tidligere og strikket vanlig glattstrikk i 2-3 ekstra cm. på innsiden av hånden. Desverre så så jeg ikke dette før jeg hadde strikket ferdig to fingre og siden jeg strikket begge samtidig så orket jeg ikke rekke opp...

Elsker flettene! De er virkelig nydelige, og flettene på fingrene varmer veldig.

Men jeg har jo fortsatt en haug med restegarn igjen! What to do? Jo, jeg har nå samlet alt det rosa/lilla/røde og strikker enda ett par, bare uten striper. Jeg har også strikket litt ekstra glattstrikk på innsiden så de kanskje sitter bedre ig virker mer behagelig på hånda.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar