torsdag 16. august 2012

Trondheimstur!

På lørdagen dro Bård og jeg til Trondheim en tur for å treffe Arne Bye, en serietegner som er kjent for blant annet Mira, ei ung jente på 18 år som selv kommer fra samme by og hvordan hun må takle livet på godt og vondt sammen med sine venner.

Arne var på jobb enda da vi ankom byen, så det ble til at vi dro dit og holdt ham med selskap de siste 40 minuttene av vakten hans. Han var også så grei at jeg fikk "utnytte" annsattrabatten hans og fikk kjøpt meg tre bøker (nevnte jeg at han jobber hos Norli?). Jeg har ikke kjøpt bøker på flere år, men jeg kunne bare ikke dy meg for disse.
Frankenstein, Dracula og The Hunchback of Notre-Dame! Alle på engelske, de to første er fra ett forlag som har utgitt en haug med klassiske bøker i disse snedige, små bøkene med nydelige gullkanter. Sistnevnte bok hadde Norli desverre ikke, men hey, 29,- for den i stor format er heller ikke meg imot.

Etter dette dro vi innom Mercur senteret og Outland for å sjekke deres nye lokaler. Fikk tatt noen bilder av Trondheim-tegnerne sine fantastiske veggmalerier, men skal si meg enig med Arne at gulvet var like pent som alt det andre!



Selv om det var vanskelig å rive karene bort fra Lego avdelingen, så fikk jeg da dem med meg ut derfra. Tyholttårnet og middag var nemlig neste stopp, eller, 74 meter rett opp i lufta på ett snurrende platå var neste stopp. Utsikten var fantastisk, og selv om betjeningen måtte stoppe opp snurringen iblant pga for lang kø ved kassen, så fikk vi da sett en gang rundt Trondheim der oppe. Ett fantastisk syn!




Turen hjem ble da desverre litt mer irriterende. Vi hadde ikke studert bussturer nøye nok, så den bussen vi egentlig hadde planlagt å ta stoppet på Støren og gikk ikke videre derfra. Heldigvis så ordnet det seg med bussen som går til Bergen, den svinger heldigvis innom Oppdal, men du og du, som vi sleit med å finne en buss! Idiotisk nok så gikk det jo såklart ikke noe nattog på lørdager fra Trondheim og sørover!
Men vi kom oss da hjem igjen, selv om klokka var langt ute i natten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar