mandag 17. september 2012

Høstsokker!

Som jeg skrev i forrige innlegg så var jeg ikke særlig fornøyd med det forrige sokkeparet som jeg strikket til megselv av diverse grunner, så jeg bestemte meg for å dykke i garnlageret etter garn til ett nytt par. Siden jeg har endel flammegarn så tenkte jeg at jeg kunne bruke opp noe av det jeg hadde der pluss noe superwash ullgarn. Valget falt på Rubin Superwash og Ragg Soft, men hvilke fargekombinasjoner? Vel, jeg hadde bare to flammegarn versjoner av Ragg Soft men en haug av enkeltfargede Rubin så hvorfor ikke lage ett par med base-garn som da var flammegarn og da enkeltfarge på selve mønsteret? Jo! Det kan funke. Jeg fant så frem to fargekombinasjoner som egentlig var ganske like og som begge minnet veldig om høst.
Selv om nøstene til venstre er mer høst-ish på grunn av fargekombinasjonene på flammegarnet, så endte jeg opp med å strikke av kombinasjonen til høyre, selv om jeg nå vurderer å lage ett par til med de andre fargene, bare for å ha gjort det.

Mønsteret er såklart det samme som alltid...ett mønster fra Drops som ikke har noe navn (og det irriterer meg). Har egentlig lyst til å kalle dette mønsteret for Lilli siden ei venninne av meg i Valle som vi (i hovedsak jeg) kalte Lilli hadde ett par slike sokker, og jeg bare falt for dem. Dere kan se hennes sokker på dette bildet...det var det beste jeg fant... Godt brukt er de også og det gjør slike sokker bare mer deilig!

Uansett, ja, det er det samme sokkemønsteret som alltid.

Det tok meg litt over to dager å strikke disse og jeg blir bare mer og mer imponert over megselv for det forrige paret brukte jeg fire dager på og det første tok meg to uker eller noe! Kanskje burde passe på leddene mine...ikke at jeg kjenner noe, but still...
Jeg startet opp på lørdag og kom så langt...
 Jeg så nå at mønsteret ikke kom så godt frem, men hey, fargene er fantastiske! Jeg bare elsker grønntonene og sammen med det brune og turkise så passer det veldig godt sammen med det knall oransje. Det er iværtfall min mening.

På søndag hadde jeg dem nesten ferdig, det eneste jeg manglet var tåa på hver sokk.


Så jeg fikk dem ferdig i dag for 1-2 timer siden og resten av dagen har jeg brukt på å stoppe de første sokkene jeg strikket av dette mønsteret, men det kommer i neste innlegg (som jeg skal skrive med en gang tenker jeg).

Litt trange er de, men de utvider seg i bruk vanligvis. Det er uansett deilige å bruke! Og kanskje kommer det ett par til, men det blir isåfall det siste av dette mønsteret på en god stund!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar