fredag 14. september 2012

Jeg trenger nye sokker!

I august strikket jeg dette paret mønstersokker fra Drops.

Dette mønsteret ha fort blitt mitt favorittmønster når det gjelder sokker og selv om jeg bare har strikket det en gang tidligere så har jeg ikke hatt lyst til å bruke andre sokker. Desverre så gikk det hull på hælene på de gamle som jeg strikket i fjor, og selv om jeg har stoppesopp så har jeg ikke hatt lyst til å gjøre noe med dem. Isteden så strikket jeg meg ett nytt par når jeg var hjemme på Oppdal, og disse har jeg brukt siden... Men jeg har aldri vært helt fornøyd med dem... Fargene var ikke helt meg og de druknet i tillegg mønsteret, spessielt det garnet som er på selve foten. Jeg kunne ha tenkt meg hele sokken i det garnet som er på tåa, men jeg hadde ikke mer desverre.

Jeg har nå brukt dem i ca. en måned, og jeg er om mulig enda MINDRE fornøyd... Ja, de holder meg varm på beina, selv om de kanskje ikke er så varme som de forrige som var i rent ull, men det er ikke poenget. Disse blir nuppete fortere enn du kan si grantre!

Jeg nappet disse for nupper i går...ser det slik ut?

Og om det faktisk er det flammegarnet på foten eller fordi de blir mest slitt rundt dette partiet aner jeg ikke, men siden jeg er så missfornøyd med det garnet fra før så velger jeg å skylde på det. Husker ikke navnet på garnet i farten, men det forrige paret oppførte seg ikke slik, de ble bare tovet på innsiden...

Så jeg tror nok at jeg må strikke meg ett nytt par i nærmeste fremtid, med litt større kontrastfarger i det minste...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar