onsdag 19. september 2012

Ny data! Endelig!

Ja! Da har jeg endelig fått meg ny data! På tide skulle jeg mene siden den forrige har glitchet og tullet og ballet seg i ett år nå uten å komme noe sted. Bestilte denne like før helga og i dag kom den! En nydelig HP Pavilion g6-2126so, 15.6" skjerm, 4GB RAM, 500 GB HDD og en Core i5-3210M prosessor. Ett lite beist for oss hverdagsmennesker, selv om til og med PC-gamere har siklet litt når jeg nevnte denne. Selv holder jeg meg til konsoller så jeg trenger ikke det beste av grafikk-kort og lydkort. Overlever med noe gjennomsnittlig som gir litt trykk.




Ny og gammel maskin! Jeg har en tendens til å klistre ihjel maskinen min med klistermerker, og den nye kommer nok til å få smake det den også etterhvert!

En snerten sak! Den er lett som en fjær til å være en 15.6" laptop, den er speilblank på alle overflater, lekkert design og den er en shimrende farge av grå/brun! Helt nydelig! Den gamle var kjedelig, stygg mørkeblå...ikke rart jeg klistret den igjen...

Det er godt å være tilbake på HP fronten. De aller fleste liker egentlig ikke disse maskinene, men jeg har selv hatt så og si kun positiv ærfaring med dette merket så jeg var bare glad til for å få en slik igjen. Den gamle var en Acer Aspire 5738ZG og en god maskin i seg selv, bedre enn de andre ikke-HP'ene jeg har hatt, men jeg savnet fortsatt HP.

I tillegg til dette så tok jeg sorgene på forskudd og fikk bestilt meg ett kjølebrett til den som jeg også kan bruke på Acer maskinen som begynner å bli for varm...


Og det fungerer godt! Ganske så stillegående og behagelig å ha i fanget, selv om jeg savner laptopbrettet mitt som ligger på Oppdal med pute under...men det er ikke så praktisk med dette brettet...

Alt i alt! God med ny data, men det har vært mye stress med å få flyttet over fra den gamle så jeg har knapt fått strikket noe i dag...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar