torsdag 27. september 2012

Telys-lykt!

Dette er ikke særlig originalt lengre men hvem sier at jeg ikke kan prøve meg frem når jeg har muligheten? Jeg har ikke vært sånn ekstremt intressert i å lage disse, først og fremst fordi vi ikke spiser så mye syltetøy her i huset så jeg har ikke akkurat tilgang på tomme syltetøyglass og for det andre så har jeg ikke klart å strikke noe slikt tidligere fordi jeg absolutt ikke klarer å få maskeantallet riktig. Har flasker på badet med vaskepulver og skyllemiddel i som jeg først og fremst ville lage slikt til, men da aldri fikk til...

Så ble det plutselig to tomme glass og da måtte jeg jo såklart bare prøve det ut... Jeg hadde to glass, ett fra eplegele og ett veldig lite fra ripsgele så jeg startet å strikke ett trekk til ripsglasset...som viste seg å passe til epleglasset.

Fant frem ett nøste Gjestal Bomull Sport og begynte å strikke med 46 masker, to omganger rett før jeg begynte 1 kast, 2 rett sammen ut omgangen og så en omgang rett og deretter reppetere det til det ble langt nok og avsluttet med noen omganger rett... Tok også litt tråd i en annen farge som jeg flettet som pyntebånd i toppen.

Direkte fort gikk det ikke, men jeg har ikke vært i direkte strikkehumør de siste par dagene så det ble 2-3 omganger, pause en stund, 2-3 omganger, enda en pause utover kvelden. Fylte på litt salt siden jeg ikke hadde noe pyntesand for hånden...

Det blir nok noen til av disse fremover siden vi plutselig fikk lyst på mer eple- og ripsgele.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar