fredag 5. oktober 2012

Strikkeprosjekter!

Wow, en uke siden sist innlegg? Jaja, tiden flyr når man ikke gjør en dritt... Det at bloggen min har blitt mer og mer en hobbyblogg har gjort at selv ikke den minste lille ting som skjer ellers i hverdagen min er betydelig nok til å blogges, egentlig litt godt, for jeg har endelig innsett at jeg ikke er den typiske "blogg ditt, blogg datt" personen. Det mest intressange som har skjedd meg i det siste er at Bård og jeg dro til byen på tirsdag, spiste nydelig middag på ett nytt sted og så Hotel Transylvania på kino! Beste vampyr filmen på minst ett 10'år! (Screw Twilight så langt inn i NATTA! *brannfakkel*) ...selv om jeg nå tenker på det så var ikke Underworld og Blade de dårligste vampyr filmene heller... Samme med Interview with the Vampire...

Poenget mitt er at, jeg føler ikke slike ting virkelig er verdt å blogge, jeg tok ingen bilder så hvorfor skulle jeg blogge? Jeg vil heller blogge om mandagen når jeg gikk ned til Europris og kjøpte garn for jeg tok en haug høstbilder på veien ned.

Men selv om bloggen min har vært død i en uke så har jeg fått overraskende med sidevisninger...til bloggen min å være altså...jeg har ikke så mye trafikk...og jeg får så lite kommentarer at jeg lurer virkelig på om det er noe feil med systemet mitt... Jeg har fått to hendvendelser på at de ikke har klart å kommentere på bloggen min så det kan likegjerne være noe feil, og det er jo veldig synd... Jeg har gått litt i systemet og sjekket innstillingene men det virker ikke som om problemet er der. Så jeg vil egentlig derfor spørre publikum her, om dere prøver å kommenter men ikke får det til for noe grunn, gi meg beskjed på facebooksiden til bloggen min her.

Yeah, sidetracking... Selv om blogging har vært fraværende den siste uken så har jeg da fått gjort NOE...tiltross for at Minecraft har okkupert en del av tiden min... Jeg har foreløbi tre prosjekter gående og noen til som ligger og venter!.

Først og fremst så har jeg en hals jeg har jobbet med en stund nå. Jeg strikker den i billig "alpakka" garn fra Europris.

Planen var å strikke diverse teknikker på den, men jeg har nå endt opp med ett slags mønster som jeg repeterer. I tillegg så har jeg fått strikket inn noen internspøker og referanser fra ett indie spill som er under utvikling nå. Det heter Saga About You (SAY) og kommer til å bli en slags MMORPG blanding med en dasj Minecraft. Ble kjent med tre av de fem produsentene via #Minecraft på IRC og jeg har nå blitt oppgradert til deres største fan (en stor ære for meg) og jeg snakker med dem så og si daglig, får med meg utviklingen av spillet og ellers en god del andre ting som foregår. Veldig spennende og veldig mye humor som da har resultert til dette.


Mellom de beige stripene så har jeg strikket annenhver glattstrikk og hullmønster. Jeg har også egentlig strikket lengre enn dette men "TEA & MOFN" er den siste referansen jeg har strikket inn, så istede for referanser så har jeg heller strikket ett lengre stykke hullmønster for å kompansere. Jeg har tenkt å strikke det slik at jeg han tulle det dobbelt rundt halsen, så jeg har ett stykke igjen.

Neste prosjekt startet jeg med men er usikker på om jeg er fornøyd med... Jeg trenger nye votter for vinteren og jeg har lenge nå prøvd å finne det perfekte mønster, noe jeg ikke fant og jeg har gang på gang kommet tilbake til Bella Mittens som jeg egentlig ikke er fan av, selv om de er deilige å bruke. Jeg tenkte derfor å lage en kortere versjon med en annen type flette! Garnet jeg bruker er en blanding av "kvalitet og billigdritt".

To forskjellige brunfarger, ikke så dårlig sammen egentlig... Det gav en pen mellert nyanse.


Og så ett lite nærbilde av flettene.

Jeg er mer eller mindre ferdig med den første votten, og jeg er ikke direkte begeistret... De ble litt korte og trange, så jeg gikk til strykejernet og fikk dampet dem litt, og de ble litt bedre i passformen, men flettene ble flate... Mulig jeg bare gjør dem ferdig og slenger dem til siden...

Det siste prosjektet jeg har på pinnene nå er litt hemmelig så jeg skal ikke gi mer info enn at jeg har kjøpt alt for lite garn...

Det er for øyeblikket veldig kjedelige farger på pinnene så jeg gleder meg til å få startet nye prosjekter. Skal også strikke noe bursdagsgaver til Bård så jeg vil gjerne få ferdig alt dette snart...

Ellers så har jeg fått kjøpt endel garn denne uka, ikke så lurt kanskje siden jeg har litt lite penger for tiden...

PST! Må bare få nevne at jeg er med i en giveaway for strikkepinner av en verdi av 1000,- hos Marte Helgetun. Om du er en strikker så bør du henge deg på! Man kan også vinne heklekroker så dere heklere kan også bli med =D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar