torsdag 3. januar 2013

Gratulerer med dagen til...MEG!

Jepp da var jeg ett helt år eldre! I det minste på utsiden... Føler meg gammel, selv om jeg bare er 24. "Tull, du er jo ung som dagen er lang!" Sier dere da sikkert... Mjo, det kan jo stemme, men dere som er eldre enn meg tenkte vel det samme når dere var på min alder, og gjør sikkert det samme enda! Så HAH!

Neida, skal ikke klage egentlig... Sånn bortsett fra sår hals og mulig forkjølelse så har jeg hatt en grei bursdag til nå... Våkna til at svigers hadde dumpa ett kort med noe i, i postkassa, så det var stas! Tusen takk!
Ellers så har min bursdagspresang til megselv kommet og venter på oppe på posten, så den må nok hentes etterpå... Mulig jeg blogger om det senere...

Men ellers så har jeg fått gave fra sambo allerede. Fikk det i går før vi la oss. Det første var en brødrister som han hadde klart å smugle inn i huset i går. Husker ikke om det var i går eller dagen før der jeg spøkte med at jeg virkelig kunne trengt en brødrister, så når han smatt ut i går så kjøpte han fanden meg en brødrister mens han var ute!
Det andre jeg fikk av ham, noe jeg faktisk viste hva var siden jeg så esken da den kom var en skummelt livaktig "action figur" av Jack Nicholson som Joker fra Batman som kom i 1989 (fødselsåret mitt BTW). Jeg elsker Batman, det har jeg egentlig gjort siden jeg var liten og satt nede i kjelleren å så på de filmene med min eldste bror. Var vel rundt den tiden at jeg fikk meg Polly Pocket lignende greier, bare at det var hodet til Batman som man kunne åpne. Inne i hodet så var det The Batcave med små figurer og the Batmobile! Elsket den leken...lurer på hvor den er nå...

Uansett... Nicholson er for meg den ene og sanne Joker! Klart, folk som Cesar Romero og Mark Hamill har gjort store ting som Joker, men om det er en person som klarte alt perfekt, både utseende, galskapen, den lekne personligheten, latteren og det morderiske glimtet i øyet, så er og blir det Nicholson! Og denne Heath Ledger... Kjøss meg i rævva... Han var kanskje en god skuespiller, nå har ikke jeg sett han i noe annet som jeg kan huske, men Joker blir han aldri! For det første så ble jeg ikke skremt da jeg så ham i filmen, jeg skjønner ikke hvordan folk kan si at han er skremmende og skummel. Og den latteren hans? Ikke Joker, han ser ikke ut som en Joker en gang... Greit nok at de filmene liksom skal være mer realistiske, men nei, Joker skal ikke være slik! Og det er bare en brøkdel hvorfor jeg ikke kan fordra de nye Batman filmene...

For meg, er Joker kun Nicholson! Hadde det ikke vært for at Hamill spiller enten spillfigurer eller animerte Jokere, så hadde han vært på toppen, klart! Men ekte, så finnes det bare en! Og han stå i stua mi nå, en miniatyr av den ekte jævelen!

Man kan se hver eneste lille rynke, hver pore og hver eneste blodåre på øyeeplet! Fantastisk!

Ellers så har Bård sagt at han skal bake kake til meg i dag! Jeg er lettere skeptisk, men jeg har gitt ham lov til å prøve seg på en slik posebrownie fra Toro eller hva det er, under mitt oppsyn såklart... Skal litt til for å ødelegge det da... Og senere blir det bestilt pizza! Lov til å skeie ut litt nå!

2 kommentarer: