torsdag 21. februar 2013

Playstation 4!

Wait, whaaat? Nintendo-fangirl blogger om Playstation? Hva skjer? Er hun syk? Er hun gal? Har hun konvertert?

Uhm, nei. Jeg prøver å få bloggen min tilbake til det litt mer spillrelaterte hjørnet, for det er noe jeg virkelig har savnet, så derfor slenger jeg inn alt mulig av spillnytt som jeg finner intressangt. Så når det er sagt, ved klokken slagen midnatt, altså natt til i dag, 21.02.2013 så fant Playstation ut at de skulle ha...en slags mini E3 for å avløre Playstation 4!
Yeah, Sony slenger seg på spillgenerasjon 6... Microsoft, dere somler litt nå.

Før dette så har det vært evig med rykter rundt den nye maskinen, og selv var jeg veldig intressert i å se hva som eventuelt var fake eller riktig. Jeg fikk ikke med meg så alt for mye, men det som var ekte var faktisk bilder som hadde blitt lekket av kontrolleren for en god stund siden.


Hvorfor de ikke har endret mer på formen? Nå spiller ikke jeg Playstation, men de har beholdt nogenlunde den samme formen i tre generasjoner nå, og jeg husker dem som forhåndsvis ubehagelige å holde, det er også noe jeg har hørt fra andre personer også. Uansett... Hva som er nytt og spessielt med denne kontrolleren er det at den har en touchpad! Som på en laptop...nesten. De sa at den brukes til å for eksempel kontrollere kamera og andre ting, noe som er intressangt, men ser ikke heeeeelt hvorfor de trenger en touchpad for å få det til. Det finnes nok flere bruksområder for det etterhvert.
I tillegg så er det to nye knapper på kontrolleren. Den ene aner jeg ikke hva er, men den andre er "share". Det den gjør er at den lar deg laste opp snapshots og hele videoer fra det du har spilt slik at andre folk kan se det. Og når jeg først nevner det, så har Sony inngått ett sammarbeid med Ustream for PS4 slik at man kan gjøre direkte stream fra konsollen til Ustream. Altså man slipper å gå innom flere forskjellige programmer og tull på data for å få det ut. Det er faktisk veldig kjekt og noe jeg kunne ønske fantes på flere konsoller.

Kontolleren skal vistnok fungere som en Wiimote...type aktig...for tro det eller ei, det følger med en sensorbar-kinect-ting! (virkelig Sony...hvorfor må dere kopiere Nintendo på hver eneste konsoll dere lager...)
Sensorbaren ser hvor kontrolleren er i rommet i forhold til sensorbaren slik at det kan måles i spillet hvor kontrolleren er i 3D...eller noe sånt tull... I don't know...SONYYYYY!!!

Men, det som var mest irriterende med hele greia var at de IKKE viste NOE bilde av selve konsollen! Så vistnok er kontrolleren i midtpunktet (hvorfor må dere kopiere Nintendo...hvorfor?)
Og før dere Sony-fanboys går til angrep på meg, nei, jeg er ikke den eneste som har påpekt dette og jeg vet om flere Sony-fanboys som er irritert over dette.

Deretter viste de mer eller mindre bare en haug med klipp fra spill som skal komme på maskinen. Noen få var PS4 eksklusive, flere var ikke, og faktisk...klippene fra Watch Dogs var faktisk fra PC versjonen...yeah, fail much Sony?

Men jo! Dette kan virke lovende, men helt ærlig så er jeg ikke særlig imponert. Jeg var faktisk mer imponert av PS3 da de annonserte den. Jeg bare håper for Sony's skyld at den ikke flopper. Så Microsoft, få finger'n ut av rævva å sett igang, dere henger etter...så nå kommer de sikkert til å rushe igjen... Jaja. Velkommen til 6. generasjons gaming folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar