torsdag 5. september 2013

Fanagenser...eller tunika?

En gang før påske så sendte min mor meg garn til å strikke fana-tunika til mine tre nydelige nieser. Samtidig sente hun meg garn til å strikke en til megselv som betaling. Fargene falt på brun og beige, noe moren min mente "var for kjedelig"... Men siden hun mente jeg hadde for mye grønt, så ble det da slik.

Men etter å ha strikket tre tunikaer på racer tid, så orket jeg rett og slett ikke stresse med å få min egen ferdig før det ble for varmt ute. Men etter at vi flytta og jeg fikk garnlageret mitt på plass, så hungret jeg etter å få startet på den! Egentlig skulle den ha en løs hals, noe jeg ikke var helt klar over da jeg først begynte å strikke, for det så ut som den hang fast i genseren på bildet i oppskriften, så jeg bestemte meg for å droppe den og heller strikke en lengre hals.

Nå har jeg hatt denne ferdig en stund, men å blogge om den? Neida! DET er jeg ALT for lat til!

Tro det eller ei, men dette er størrelse M/L, og det skulle egentlig være genser, men jeg lagde bolen litt lengre.
 
 Garnet er Mitu fra PTdesign, ett 50/50 alpakka/ull garn. Super deilig og super varmt!

Gjett om jeg gleder meg til å bruke denne når det blir kaldere da!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar