lørdag 28. desember 2013

Strikkeprosjektene imellom julegavene!

Overskriften sier vel det meste. Prøver å få melket ut alt av blogginnlegg mens jeg nå først har satt meg ned... Ser nå at det er flere (en stor haug faktisk) projekter jeg rett og slett ikke har blogget om så her kommer de i litt mer detalj før jeg går løs på strikkekavalkaden!

Får begynne med babytøyet jeg strikket til min venninne "Fridtjof" som fikk ei lita prinsesse i november. Hun sa at hun ønsket seg noe med striper på, så det ble jo det perfekte prosjektet til restegarn! Hun uttrykte ett ønske om en sparkebukse/selebukse, så det ble det jo.

I tillegg strikka jeg en cardigan med striper...

Og helt på tampen en lue før jeg sendte alt avgårde.

Det har jo gått en god del i restegarn denne høsten. I  begynnelsen av oktober slang jeg disse sammen i all hast før jeg reise avgårde med ex-siversøster og eldste niese for en helg på Oppdal. Mønster finnes på Ravelry.

En av mine gode venninner fra syklubben slang ut ett mønster hun var litt skeptisk på i en Facebook gruppe for en stund siden, det endte i knit-along hvor vi tilsammen var en håndfull som strikket den samtidig. Venninnen min ville helst ha prøvd den, men var ganske fersk med strikkingen så ville ha litt støtte, spessielt da det inneholdt korte-rader eller hva det nå enn heter på norsk. Men det var da ikke noe problem og hun strikket sin ferdig i en fei! Selv ble jeg ferdig med min iløpet av en dag.
Mønster finnes her.

I oktober deltok jeg i en Wizard of Oz konkurranse på dA og jammen vant jeg da også! Jeg hadde enkelt og greit strikket ett par stripete raggsokker og tovet ettpar røde "ruby slippers".

I høst så hadde jeg tatt på meg oppdraget med å strikke strømpebukse til min eldste niese, og selv om det var ett helvettes strev så ble den da ferdig og niesa mi ble fryktelig begeistret over den, passet gjorde den da også gitt! Med 2r, 2vr hele veien så kan dere tro jeg ble lei! Men så lenge resultatet ble ble bra og produktet godkjent så var det verdt alt strevet! Mønster finner man hos Drops.

Også har jeg lagd to par "julesokker" til megselv i favorittmønsteret mitt! Begynte først med det i rødt og grønt, men fargene kvelte jo hverandre så jeg bestemte meg for å lage ett til. Det ble rødt og beige selv om planen var rødt og hvitt, men det ble jo litt pent uansett og det fikk en litt retro følelse syns jeg. Mønsteret finner man hos Drops.

Og tilslutt da så har jeg strikka meg ettpar litt stygge tova tøfler. Disse er strikka etter rutemetoden men jeg tok meg frihet til å strikke dem sammen med domino metoden istede for å sy for det er no dritt! Fant frem det jeg hadde i lageret av gammelt garn og fikk da strikket ett par, selv om de er ganske så kjedelige og ikke rent så lite stygge. Men varme det er de og det er det som teller. Desverre så hadde jeg tovet de på 40'C når de egentlig skulle på 60'C så de er litt store, så det spørs om jeg ikke må slenge de på toving en gang til...

Da er det bare årskavalkaden som igjennstår før jeg kommer med en aldri så liten nyhet til dere får som faktisk følger med! Heng med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar